O Banku
Bank Pocztowy jest bankiem detalicznym kontrolowanym przez Pocztę Polską (która jest spółką akcyjną kontrolowaną przez Skarb Państwa Rzeczypospolitej Polskiej) działającym wyłącznie na terytorium Polski.
Model biznesowy Banku opiera się na strategicznym partnerstwie z Pocztą Polską, zapewniającym Bankowi wyłączny dostęp do jej sieci dystrybucji oraz szerokiego grona klientów przede wszystkim w Polsce Regionalnej. Rozbudowana sieć dystrybucji, która na koniec 2014 r. obejmowała m.in. około 4,7 tys. placówek pocztowych, w tym 504 Pocztowe Strefy Finansowe oraz 293 placówki Banku, w tym 269 Mikrooddziałów zlokalizowanych na terenie placówek pocztowych i jest uzupełniana przez kanały bankowości internetowej (Pocztowy24) oraz bankowości telefonicznej (Contact Center oraz PocztowySMS), zapewnia dostęp do produktów i usług Banku na terenie całego kraju. Pozwala ona Bankowi na dotarcie do bardzo szerokiego grona klientów, w tym grup, które są trudno osiągalne za pomocą tradycyjnych kanałów sprzedażowych i marketingowych.
Podstawowym segmentem, do którego Bank kieruje swoją ofertę jest segment detaliczny, obejmujący prostą i dostępną ofertę skierowaną do osób fizycznych oraz osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą (mikroprzedsiębiorców), która zawiera: rachunki oszczędnościowo-rozliczeniowe i oszczędnościowe, lokaty terminowe, kredyty konsumpcyjne, kredyty hipoteczne, karty płatnicze i kredytowe, produkty ubezpieczeniowe oraz fundusze inwestycyjne.
Strategia
Strategia Banku zakłada osiągnięcie przez Bank pozycji wiodącego banku detalicznego dla klientów z Polski Regionalnej.
Najważniejszymi celami strategicznymi Banku, planowanymi do osiągnięcia na koniec 2018 r. są: zwiększenie liczby obsługiwanych klientów detalicznych do 2,4 mln, przekroczenie poziomu 4 miliardów PLN salda kredytów konsumpcyjnych, dywersyfikacja portfela kredytowego oraz obniżenie wskaźnika łącznych kosztów do dochodów poniżej 60%.
W II kw. 2015 r. została przyjęta nowa Strategia Banku na lata 2015-2018. Realizując tę Strategię, Bank zamierza osiągnąć pozycję wiodącego banku detalicznego dla klientów z Polski Regionalnej. Zamiarem Zarządu jest, aby cechami wyróżniającymi Bank były m.in.:
- sieć placówek umożliwiających możliwie najszerszy w Polsce dostęp do produktów i usług finansowych;
- prosta oferta (jeden ROR, trzy rodzaje lokat: mini, midi, maxi i prosty kredyt gotówkowy), zaspokajająca podstawowe potrzeby finansowe klientów;
- przystępne i konkurencyjne ceny oferty produktowej wsparte modelem operacyjnym konkurencyjnym kosztowo;
- zaawansowana integracja z Pocztą Polską polegająca na wykorzystaniu potencjału klientów i sieci dystrybucji Poczty Polskiej oraz na rozwoju oferty produktowej we współpracy z podmiotami z Grupy Kapitałowej Poczty Polskiej.
Najważniejszymi celami strategicznymi Banku, planowanymi do osiągnięcia do końca 2018 r. są m.in.:
- Obsługa 2,4 mln klientów detalicznych
- Przekroczenie 4 miliardów PLN salda kredytów konsumpcyjnych
- Dywersyfikacja portfela kredytowego
- Obniżenie wskaźnika łącznych kosztów do dochodów poniżej 60%
- Pozyskanie nowych klientów, w szczególności przez akwizycję klientów Poczty Polskiej
- Dalsza rozbudowa sieci dystrybucji Banku
- Zwiększenie efektywności wykorzystania sieci dystrybucji Poczty Polskiej
Po więcej informacji o Banku zapraszamy na:
http://www.pocztowy.pl/indywidualni/informacje/obanku.html